Szakadéknyi a különbség a hazai és a nyugat-európai fodrászszalonok szolgáltatási árai között, amit az eltérő költségstruktúra sem indokol. Aki teheti, pluszszolgáltatások biztosítása mellett emel csak árat.

A magyar fodrászszalonok többsége felelős gazdálkodással elérhet 10-15 százalékos árbevétel-arányos eredményt, megfelelő üzleti modellel azonban a 20-25 százalék sem irreális 

– mondta a VG-nek Havasi Krisztián, a Henkel Beauty Care üzletág Professional területvezetője. Kifejtette, hogy kiadási oldalon sorrendben a bérek, a bérleti díjak, illetve az anyagköltség jelentik a legnagyobb terhet. Nehezíti a hatékony működést, hogy a kiemelt helyen lévő üzletek bérleti díja jóval magasabb összeg, ráadásul legtöbb esetben euróban történik az elszámolás a bérbeadókkal.

Az uniós fizetőeszközzel szemben az elmúlt három-négy évben 20 százalékkal gyengült a forint, az árfolyamveszteség nem elhanyagolható részét pedig a szakma viselte. 

 A cikk ide kattintva teljes egészében olvasható….